Santa Marta

27 augustus 2014 - Santa Marta (Distrito Turístico Cultural E Histórico), Colombia

Hola,

zondag was onze trip in Cartagena voorbij en vertrokken we per bus naar Tayronaka, een natuurpark onder de zon van de badplaats Santa Marta pal aan de Don Diego rivier. Vanaf de rand van de rivier zag je soms nog een Kogui indiaan verschijnen. Ook stond het vol met palmbomen waarvan diens kokosnoten heerlijk smaakte. Het park zat vol met grote hagendissen en er liepen zelfs apen rond, en dat hebben we geweten...

Na een rondje "aapjes kijken" bleek dat deze "locals" onze aanwezigheid niet op prijs stelde. Toen we terug liepen werd Carlos van achter aangevallen door een van de aapjes die zijn tanden in zijn bovenbeen zette en niet van loslaten wist. Carlos bleef echter rustig en wist het beest enkele meters door de lucht van zich af te gooien.

We zijn met banden stroomafwaarts gegaan over de Don Diego rivier, onder toeziend oog van nog zo'n 30 andere apen die onderweg in de bomen hingen.

Na dus 1 nacht in Tayronaka vertrokken we naar het natuurpark Tayrona, vroeger werd hier hevig gevochten tussen de paramilitairen en het regeringsleger, nu vooral bekend door de prachtig witte stranden. Echter 1,2,3 arriveerde je niet op plaats van bestemming. Een stevige wandeling ging vooraf, gelukkig hadden we een paard voor de bagage en was ik zo slim om de tocht ook per paard af te leggen.

We verbleven in heerlijke "cabanas", waar je zelfs je eigen koffie kon zetten! Erg luxe vergeleken met de andere onderkomens die we hebben gehad. Ook dit park zat vol met apen, hagendissen, varanen en zelfs kaaimannen!

Na de terugreis naar de bewoonde wereld weer per paard te hebben afgelegd zijn we nu aangekomen in het Park Hotel in het prachtige Santa Marta. Extra weetje voor de voetbalkenners, de geboorteplaats van Valderama én Falcao. Hier genieten we nog even van ons laatste dagje in Colombia want morgen staat het vliegtuig al weer op ons te wachten.

We vliegen van Santa Marta naar Bogotá, van Bogotá naar Panama City voor eentussenstop om de vlucht vervolgens voort te zetten naar Lissabon. Van Lissabon vliegen we naar Schiphol waar de taxi al staat te wachten om ons weer naar ons geliefde Leiden en Oegstgeest te brengen!

Hasta mañana !

1. Fred:
    28 augustus 2014
    Milo
    ik heb van je verhalen genoten top man klasse en mooie foto's
    een goede en behouden terug reis
    groet
    Fred