La Vecina

21 augustus 2014 - Cartagena, Colombia

Hola,

Gister kwamen we aan in Cartagena en wat direct opviel was dat we zeker niet de enige Europeanen waren in deze Caribische badplaats. Na een kort rondje gemaakt te hebben bleek er een restaurant in de straat van het hotel te zitten met een Nederlandse eigenaar die mede oprichter is van de stichting La Vecina(de buurvrouw) waar wij al een aantal jaar donateur van zijn.

In 2007 hebben wij al eerder deze stichting bezocht die kans arme kinderen in een wijk pal achter de grootste hotels waar simpelweg niks is, onderwijs en een veilige plek biedt. En met name de kinderen in meestal uitzichtloze situaties weer een toekomst geeft. Ook bieden zij aan ouders en kind de mogelijkheid gebruik te maken van de daar aanwezige psycholoog. Op verzoek brachten wij Engelse boekjes mee zodat de kinderen ook dit onder de knie kunnen krijgen. (http://www.fundacionlavecina.com)

Na het bezoek zijn we met een kano door de mangrovebossen naar het strand gegaan.

Vanavond duiken we het nachtleven in van Cartagena